• 7/7 wachtdienst 02/899 49 44

ALGEMENE VOORWAARDEN

 

 

PARTIJEN & DEFINITIES

  1. Partijen

De besloten vennootschap “M&M PROJECTS”, met maatschappelijke zetel te Gobbelsrode 148, 3220 Holsbeek (RPR Leuven) en ondernemingsnummer BE0684.484.953, alsook haar merknamen “OP DE ROZE WOLK” en “BABYMAGIC en alle aan haar verbonden praktijken, aangestelde(n) en vennootschappen die uit naam van M&M handelen, hierna “M&M” of “Wij” of “ons”

 

en

 

jij als natuurlijke, meerderjarige en wilsbekwame persoon of de onderneming in wiens opdracht we diensten of Producten leveren, al dan niet voor de daadwerkelijke begunstigde ervan, hierna “Klant” of “je”.

  1. Contactgegevens M&M

Algemene contactgegevens:

Telefoonnummer (en 24/7 wachtnummer): +32 (0)2 899 49 44

E-mail: info@opderozewolk.be

Website: https://www.opderozewolk.be

Correspondentieadres: Gobbelsrode 146, 3220 Holsbeek

Openingsuren: alle dagen van 09:00 – 17:00 u (07u-24u/7 wachtdienst voor noodgevallen)

Praktijkadressen:

  • Praktijk Holsbeek: Gobbelsrode 146, 3220 Holsbeek
  • Praktijk Heusden: Schansstraat 171, 3550 Heusden
  1. Definities
  • Voorwaarden: alle hieronder vermelde bepalingen inclusief eventuele bijlagen en desgevallend afzonderlijk weergegeven “Betalingsvoorwaarden” en het zogenoemde “Intakeformulier” die hier integraal deel van uitmaken
  • Vroedvrouw: elke vroedvrouw aangesteld door M&M alsook de assistenten en vroedvrouwen in opleiding die onder diens supervisie handelt
  • Aanbod/Diensten:
    • Begeleiding: elke vorm van perinatale begeleiding zoals advies en zorg voor, tijdens en na de zwangerschap in de ruimste zin van het woord, uitgevoerd in onze Praktijk, via videocall of op verplaatsing (“Huisbezoek”)
    • Behandeling: elke zorgkundige prestatie in de ruimste zin van het woord
    • Baby Magic: elke vorm van pretechografie waarbij we 2D, 3D, 4D en/of HD beelden maken met daarin inbegrepen de gratis of betalende overdracht ervan
    • Baby Spa: de diensten en welzijnsbehandelingen die we aanbieden in onze Praktijken ten behoeve mama’s en baby’s zoals daar zijn, doch niet beperkt tot, massages, wellness behandelingen en hydrotherapie
    • Workshops: elk evenement, georganiseerd door M&M, waarop je vrijblijvend en gratis of tegen betaling kan inschrijven
    • Dienstverlening: elke andere vorm van dienstverlening om onze “Overeenkomst” aan te bieden of uit te voeren waaronder processen voor administratie, promotie, klachtenbehandeling en facturatie
    • Verkoop: elke verkoop of levering van goederen door M&M, al dan niet via “verkoop-op-afstand”. “Producten” omvatten alle goederen die je bij ons aankoopt en/of de materialen die we tijdens onze dienstverlening gebruiken en eventueel separaat aanrekenen
  • Website: de websites en e-commerce platformen https://www.opderozewolk.be & https://www.babymagic.be en alle alternatieve domeinen daarvoor uitgebaat door M&M
  1. Over deze Voorwaarden

§1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op elke transactie, communicatie of samenwerking, in de ruimste zin van het woord, die je met ons aangaat, met uitsluiting van je eigen voorwaarden. Afspraken of toezeggingen gemaakt door andere partijen zijn enkel geldig na onze uitdrukkelijke bevestiging.

§2 Deze Voorwaarden doen geen afbreuk aan je wettelijke patiëntenrechten die altijd primeren. Ook afwijkende afspraken die we met je zouden maken en schriftelijk bevestigen, primeren op de bepalingen in deze Voorwaarden waarvan ze zouden afwijken. De overige bepalingen blijven onverminderd gelden.

§3 Als er bepalingen in deze Voorwaarden tegenstrijdig, nietig of in strijd zouden zijn met geldende wetgeving, dan dien je deze specifieke bepalingen te lezen als geldige bepalingen waarvan de uitwerking zo dicht mogelijk aanleunt bij de oorspronkelijke intentie ervan. De overige bepalingen blijven gelden.

§4 We doen ons best om de geldende Voorwaarden voor de start van onze samenwerking aan je te bezorgen (persoonlijk in onze praktijk, via e-mail of via een klikactie op onze Website) zodat je ze kan doorlezen en zodoende aanvaarden. In bepaalde situaties zoals dringende noodgevallen, is dit niet altijd mogelijk. Elke aanvraag van een spoedinterventie impliceert je automatische aanvaarding.

§5 De inhoud van deze Voorwaarden, ons aanbod en tarieven mogen we op elk moment wijzigen. Bij beperkte en/of taalkundige aanpassingen treden de gewijzigde Voorwaarden onmiddellijk in voege. Significante wijzigingen delen we expliciet en op duurzame drager aan je mee ter goedkeuring, waarbij je het recht hebt om deze al dan niet te aanvaarden of te weigeren en desgevallend onze samenwerking zonder recht op schadevergoeding stop te zetten.

START EN EINDE ONZE SAMENWERKING

  1. Start van de overeenkomst

§1 Onze samenwerking start van zodra je een bestelling plaatst of afspraak maakt en enkel nadat wij deze expliciet aanvaarden. Wij mogen aanvragen en bestellingen naar eigen goeddunken en zonder opgave van reden aanvaarden of weigeren.

§2 Voor Behandelingen en Begeleiding dien je eerst een “intakeformulier” in te vullen. Het invullen en ondertekenen impliceert jouw aanvaarding van de bijgevoegde Voorwaarden en de automatische start van onze Overeenkomst. Het is jouw verantwoordelijkheid om het Intakeformulier volledig en naar waarheid in te vullen.

§3 We trachten elke afspraak of bestelling schriftelijk te bevestigen. Je begrijpt dat dit echter niet altijd mogelijk is (bv. bij spoedgevallen, foutieve invoer van e-mailadres of door technologische storingen). Je aanvaardt daarom dat elke mondelinge toezegging (bv. telefonische afspraken maken) dezelfde waarde heeft als een schriftelijke en als geldige Overeenkomst telt.

  1. Einde of ontbinding van de overeenkomst

§1 In geval van overmacht, zijnde elke omstandigheid die het nakomen van onze verplichtingen hindert en waar wij redelijkerwijs geen invloed op hebben, zoals doch niet beperkt tot pandemie, stakingen, brand, uitzonderlijke verkeersbelemmeringen of weersomstandigheden, vertraagde of foutieve levering door derden, mogen wij de Overeenkomst ontbinden zonder schadevergoeding. Wat je al betaalde voor Diensten of Producten die we niet konden/kunnen leveren betalen we aan je terug.

§2 Wij mogen onze samenwerking eenzijdig en zonder schadevergoeding ontbinden als (i) je de betaalplicht niet respecteert, (ii) je onvoldoende informatie en/of medewerking verleent om Diensten correct en veilig uit te voeren, (iii) als een Behandeling té risicovol lijkt waarna we doorverwijzen naar een arts of (iv) uitvoering in strijd zou zijn met onze ethische of deontologische waarden of beroepscode.

§3 Als we onze samenwerking vroegtijdig beëindigen:

  • mogen wij reeds geleverde Diensten/Producten pro rata aanrekenen;
  • kosten die we als ondeelbaar beschouwen integraal aanrekenen;
  • doen jij en wij beiden afstand van enig recht op schadevergoeding.

ONS AANBOD

  1. Beschrijving aanbod

§1 De inhoud van ons Aanbod en onze tarieven staan in detail beschreven op onze Website. Eventuele promoties en/of kortingen staan expliciet bij het betrokken aanbod vermeld.

§2 Door een bestelling te plaatsen of een afspraak te maken bevestig je dat we je correct geïnformeerd hebben over de inhoud en tarieven van ons Aanbod, onze identiteit en je toekomende rechten zoals het desgevallende herroepingsrecht.

DIENSTENAANBOD

  1. Bevoegdheid & kwaliteitsbeleid

§1 Onze vroedvrouwen zijn gediplomeerd en erkend bij de F.O.D. Volksgezondheid. Enkele van onze vroedvrouwen hebben eveneens de bijkomende erkenning om geneesmiddelen voor te schrijven. Vroedvrouwen in opleiding en assistenten werken steeds onder toezicht van een erkende vroedvrouw of arts.

§2 We attenderen je erop dat onze echografieën op vraag van de FOD Volksgezondheid onder de categorie “pretecho” vallen en derhalve geen medische waarde hebben. Dit houdt in dat we geen metingen, parameters, biometrie of andere medische handelingen of vaststellingen doen, noch medische afwijkingen opsporen. Tijdens een pretechografie functioneert de uitvoerder enkel als een waarnemend fotograaf en niet als vroedvrouw. Onze Baby Magic service is daarom complementair aan, maar geenszins een vervanging voor echo’s uitgevoerd door een arts.

§3 We respecteren onze wettelijke bevoegdheden, jouw patiëntenrechten en de deontologische beroepscode.

§4 Blijkt uit onze diagnose afwezigheid van risico’s, dan werken we autonoom. Bij elk vermoeden van mogelijke complicaties werken we samen en onder de verantwoordelijkheid van een arts en/of gynaecoloog. Bij acute en levensbedreigende situaties mogen wij naar eigen goeddunken hulpdiensten oproepen, wat je erkent en toestaat en waarvoor jij de eventuele kosten aanvaardt.

§5 Hoewel we er alles aan doen om je de zorgkwaliteit en service te bieden die je verdient en redelijkerwijs van ons mag verwachten, kunnen we geen resultaten garanderen. Onze samenwerking is te beschouwen als een inspanningsverbintenis.

  1. Afspraken maken

§1 Afspraken kan je telefonisch, via e-mail of online maken. Voor spoedgevallen wordt ons telefoonnummer  doorgeschakeld naar een wachtdienst.

§2 Huisbezoeken zijn mogelijk, maar we mogen deze naar eigen goeddunken weigeren of aanvaarden en hiervoor extra kosten aanrekenen.

§3 Hoewel we met plezier rekening houden met jouw voorkeur qua zorgverlener, staat het ons vrij om de uitvoer van prestaties toe te vertrouwen aan een zorgverlener van onze keuze, met inachtname van diens wettelijke bevoegdheden.

  1. Annulatiebeleid

§1 Bedankt om zo snel mogelijk te verwittigen als je niet aanwezig kan zijn voor een gemaakte afspraak of vertraging voor aankomst verwacht.

§2 Je kan afspraken (zowel voor Begeleiding, praktijkafspraken, Baby Spa, Baby Magic als workshops) zonder kosten annuleren als je dit minstens 48 uur (24 u bij huisbezoek) voor het voorziene afspraakmoment doet.

§3 Bij laattijdige annulatie mogen we:

  • een forfaitair bedrag van 30 € (45 € bij huisbezoek) aanrekenen bij wijze van annulatiekost;
  • de consultatie integraal aanrekenen via factuur of middels debitering van de beurtenkaart als:
    • je minder dan 3 uur voor het afspraakmoment annuleert;
    • je niet komt opdagen (“no-show”);
    • een huisbezoek voorzien was en je niet thuis blijkt of onze vroedvrouw de afspraak om andere redenen door jouw toedoen niet kan aanvatten.
  • specifiek voor jou voorziene Producten of diensten geboekt bij derden, integraal aanrekenen;

§4 Als je te laat komt, mogen wij de consultatie pro rata inkorten zonder verplichting tot korting of terugbetaling. Kom je meer dan 15 minuten te laat dan kunnen we de consultatie niet meer aanvatten en mogen we dit beschouwen als een laattijdige annulatie.

§5 We mogen nieuwe afspraken weigeren als voornoemde annulatiekost niet integraal betaald werd en/of als je meermaals annuleert of te laat komt.

VERKOOP PRODUCTEN

  1. Gratis uittesten & huurformules

§1 Bepaalde producten kan je gratis en vrijblijvend uittesten, zoals bijvoorbeeld noodkolven of producten uit onze draagbibliotheek. Na de testperiode beslis je zelf om een betalende huurperiode te starten of over te gaan tot aankoop.

§2 Voor de gratis testperiode geldt dat je bij kolfmachines wél een persoonlijk accessoire setje dient aan te voorzien zodat de hygiëne gewaarborgd blijft. Van zodra wij verzoeken om de testproducten terug te bezorgen dien je ze binnen de 2 werkdagen te retourneren. Doe je dit niet, dan mogen we per overschreden dag een gebruiksvergoeding aanrekenen.

§3 Voor gratis testperiodes en betalende huur mogen we een waarborg aanrekenen die we terugstorten van zodra je de Producten in goede staat geretourneerd hebt.

§4 Tijdens gratis testperiodes of betalende huur dien je onze Producten met zorg te behandelen en elk defect of schade onmiddellijk te melden. Defecte Producten zullen we gratis omruilen. Bij schade door jouw toedoen mogen we aankoopwaarde van het betrokken Product aanrekenen met aftrek van de reeds betaalde waarborgsom.

  1. Bestelproces

§1 Je kan Producten bestellen in onze praktijk of met “verkoop op afstand” via telefoon, e-mail of onze Websites.

§2 Een bestelling is pas geregistreerd en wordt pas verwerkt nadat we de bestelling schriftelijk tegenbevestigen (via een confirmatie op het scherm of e-mail).

§3 Indien Producten na bestelling niet meer voorradig of beschikbaar blijken (bijvoorbeeld door tussentijdse verkoop), dan annuleren we de koopovereenkomst en betalen we je reeds ontvangen bedragen terug.

§4 Als Producten op dezelfde dag besteld en geleverd worden, hoeven we geen schriftelijke bestelbevestiging te verzenden en volstaat de factuur als bewijs.

HERROEPINGSRECHT

  1. Herroepingsrecht bij “verkoop op afstand”

§1 Een verkoop-op-afstand (bv. via telefoon of online) afgesloten en heb je je toch bedacht? Als je een “consument” bent volgens art. I.1; 2° WER en geen onderneming of rechtspersoon, dan heb je het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen van de aankoop af te zien, zonder opgave van reden. De 14 dagen termijn gaat in op de startdatum van de overeenkomst of de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, Producten fysiek in bezit krijgt.

§2 Procedure om je herroepingsrecht te gebruiken:

  • meld je beslissing tot herroeping binnen de wettelijke termijn via een ondubbelzinnige verklaring (bv. via e-mail). Dat kan met het modelformulier in bijlage, maar dat ben je niet verplicht;
  • je behandelt geleverde Producten met zorg tijdens de herroepingstermijn en pakt ze slechts in die mate uit om te bepalen of je ze wilt behouden of niet;
  • je retourneert ontvangen Producten binnen de 14 dagen na jouw herroepingsmelding inclusief alle toebehoren en handleidingen en voor zover mogelijk vergezeld van de originele verpakking;
  • de kosten voor retourzendingen dien je zelf te betalen.

§3 Je kan het herroepingsrecht niet toepassen voor:

  • Producten die niet geschikt zijn voor retour omwille van gezondheidsrisico’s of hygiëne;
  • Producten die voedingswaren bevatten;
  • Producten die bederfelijk zijn of snel hun vervaldatum zullen bereiken;
  • Producten waarvan je het zegel na levering hebt verbroken;
  • Producten die volgens jouw specificaties gemaakt of aangepast werden of duidelijk gepersonaliseerd zijn;
  • Producten die na levering onherroepelijk vermengd werden;
  • Dienstenovereenkomsten die op jouw verzoek gestart zijn voor afloop van de herroepingstermijn mits je erkend hebt het herroepingsrecht te verliezen.

§4 Bij geldige herroeping betalen we reeds ontvangen betalingen aan je terug binnen maximaal 14 dagen na de herroepingsmelding. Bij verkoopovereenkomsten mogen we wachten tot we alle Producten hebben teruggekregen, of tot je aantoont dat ze werden teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerst valt. We mogen ook de staat en veiligheid van geretourneerde Producten eerst controleren.

  1. Levering

§1 Tenzij expliciet anders overeengekomen gebeurt de levering door afhaling in de praktijk waarbij de bestelling ter plaatse afgerekend wordt.

§2 Indien we thuislevering toestaan geldt:

  • dat we vooraf de geraamde levertermijn en eventuele leveringskosten aan je bevestigen. Na jouw goedkeuring voeren we de levering uit op het door jou opgegeven adres via een postbedrijf of transporteur van onze keuze;
  • dat we naar eigen goeddunken vooruitbetaling of betaling na levering mogen eisen;
  • dat je zelf verantwoordelijk bent om een correct leveradres te bezorgen;
  • dat we de eventuele verzendkosten voor elke nieuwe aanbieding integraal mogen doorrekenen als je niet thuis zou zijn op het voorziene leveringstijdstip.
  1. Eigendomsvoorbehoud

§1 Conform artikel 3:92 BW blijven wij eigenaar van geleverde Producten tot je de koopsom volledig hebt betaald. Komt je jouw betaalplicht niet na, dan mogen we geplande leveringen opschorten en/of geleverde Producten revindiceren door deze zelf of via een transporteur op te halen. Wij mogen ook de Overeenkomst ontbinden.

§2 Je mag Producten die je van ons leent, huurt of nog niet betaald hebt niet verhandelen of uitlenen aan andere personen zonder onze expliciete toestemming.

  1. Garantie en gebreken

§1 De wet van 21.09.2004 over bescherming van consumenten bij verkoop van consumptiegoederen (art.1649bis e.v. Oud BW) geeft je recht op garantie vanaf de leveringsdatum. Afwijkende commerciële garanties doen hier geen afbreuk aan.

§2 Heb je een foute, beschadigde, defecte of onvolledige levering ontvangen, dan moet je ons dit zo snel mogelijk en minstens binnen 2 maanden na vaststelling te melden. Nadien vervalt elk recht op herstelling, vervanging, ontbinding, schadeloosstelling, prijsvermindering of andere compensatie.

§3 Garantie is niet van toepassing op: schade die het gevolg is van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, niet-naleving van gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht of onvoldoende onderhoud, of elk andere vorm van abnormaal of incorrect gebruik door jouw toedoen.

§4 Defecten die zich meer dan twee jaar na aankoopdatum manifesteren, worden niet beschouwd als verborgen gebrek, tenzij je het tegendeel kan bewijzen.

BETALINGSVOORWAARDEN

  1. Tarieven

§1 Tenzij anders vermeld zijn onze tarieven in euro en inclusief btw.

§2 Aan indicatieve kostenramingen kan je geen rechten ontlenen. De definitieve prijs is diegene die op het scherm verschijnt bij afronding van een online aankoopproces of de prijs die we schriftelijk, op factuur of op het intakeformulier vermelden.

§3 We zijn niet verantwoordelijk voor kennelijke fouten in de weergave van ons aanbod of tarieven, bijvoorbeeld door drukfouten of verouderde informatie.

§4 Eventuele meerkosten mogen we afzonderlijk aanrekenen, bijvoorbeeld voor:

  • kosten voor materialen die we tijdens Behandelingen of Begeleiding gebruiken;
  • verplaatsingen voor huisbezoeken;
  • verzendkosten voor thuislevering van bestelde Producten;
  • eventuele kosten gemaakt door derde partijen (bv. medische beeldvorming, verzendkosten, …);
  • gebruiksvergoedingen indien geleende of gehuurde Producten niet tijdig geretourneerd worden.
  1. RIZIV & terugbetalingen door mutualiteit of verzekeraar

§1 Onze vroedvrouwen zijn geconventioneerd wat betekent dat sommige Diensten terugbetaalbaar zijn via de derdebetalersregeling via het RIZIV en/of je mutualiteit.

§2 Wij regelen bepaalde terugbetaalbare Diensten rechtstreeks met het RIZIV mits we over een elektronisch dossier beschikken (waarvoor je een eenmalige opstartkost betaalt). Je blijf zelf verantwoordelijk om eventueel gevraagde informatie, documenten of bewijsstukken en een correct rekeningnummer aan ons en/of je mutualiteit of verzekeraar te bezorgen.

§3 Heb je een aanvullende ziekte- of hospitalisatieverzekering dan kan die mogelijks ook een terugbetaling van bepaalde kosten toestaan. In dergelijk geval:

  • dien je zelf de voorwaarden en bedragen voor dergelijke terugbetaling na te vragen bij jouw verzekeraar;
  • ben je zelf verantwoordelijk voor de administratieve verplichtingen;

§4 Wij zijn niet aansprakelijk voor:

  • het al dan niet toekennen van uitbetalingen door je mutualiteit of verzekeraar;
  • eventuele gevolgen van onjuiste of laattijdige indiening of ten gevolge van medische voorschriften die niet meer geldig blijken.

§5 Uitstel of niet toekenning van terugbetaling door jouw mutualiteit of verzekeraar, geeft je geen recht op uitstel voor betalingen die je aan ons verschuldigd bent.

  1. Cadeaubonnen & online Actiecodes

§1 Tenzij anders overeengekomen, geldt voor cadeaubonnen uitgegeven door M&M:

  • dat ze niet inwisselbaar zijn voor geld;
  • dat ze een beperkte geldigheidsduur hebben die op de cadeaubon vermeld staat. Na de geldigheidsperiode vervalt de waarde van de cadeaubon zonder mogelijkheid tot inwisseling, verlenging of restitutie;
  • dat we de bon na bestelling in digitaal formaat aan je bezorgen op het door jou opgegeven e-mailadres.

§2 Eventuele “actiecodes” die je in onze webshop kan gebruiken zijn bedoeld voor strik persoonlijk gebruik (en mag je dus niet aan anderen overmaken) en zijn slechts eenmalig geldig.

  1. Betaalwijzen

§1 Betalingen aan M&M zijn mogelijk:

  • in de praktijk met cash, debet- en kredietkaarten, Payconiq of middels debitering van een M&M cadeaubon;
  • voor e-commerce aankopen via online betaling waarbij je betaling verwerkt wordt door Mollie die alle betaalgegevens versleutelt;

§2 Wij mogen een betalingsbelofte ter ondertekening voorleggen, al dan niet voor betaling van een waarborg, voorschot of volledige vooruitbetaling en opstart van Diensten weigeren bij niet ondertekening of niet-betaling ervan.

  1. Betaaltermijnen

§1 Tenzij anders overeengekomen zijn praktijkconsultaties en huisbezoeken contant en ter plaatse te betalen. Bestelde Producten zijn standaard contant betaalbaar (online of bij afhaling) of ten laatste binnen de 7 dagen na factuurdatum.

§2 De Klant die een Overeenkomst met ons aangaat staat borg voor de betaling van onze facturen, ongeacht wie de begunstigde van onze Diensten is.

§3 Indien meerdere rekeningen onbetaald zijn, worden betalingen steeds geacht te strekken tot voldoening van de oudste openstaande rekening.

§4 Je dient ons onmiddellijk te verwittigen als je niet aan je betaalplicht kan voldoen of als je schuldbemiddeling hebt.

  1. Factuurinvordering

§1 Van zodra je een afgesproken betaaltermijn overschrijdt, ongeacht de reden, starten wij een invorderingsprocedure, al dan niet via een externe partij aan wie we hiertoe de noodzakelijke gegevens overmaken. Je blijft gehouden tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en/of gerechtelijke incassokosten.

§2 Indien je consument bent verloopt de invorderingsprocedure volgens Boek XIX Wetboek Economisch Recht. Bij overschrijding van de betaaltermijn ontvang je eerst een gratis betaalherinnering en een termijn van 14 kalenderdagen om de achterstallige betaling te voldoen. Betaal je niet binnen de in de betaalherinnering vermelde termijn, dan worden volgende invorderingskosten opeisbaar:

  • Verwijlinteresten volgens art. 5 Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties;
  • Eenmalig forfaitair schadebeding
    • 20,00 € voor schuldvorderingen kleiner of gelijk aan 150,00 €
    • 30,00 € + 10% op het openstaande bedrag in de schijf tussen 150,01 € en 500,00 €
    • 65,00 € + 5% op het openstaande bedrag in de schijf boven 500,01 € met een maximum van 2.000,00 €
  • Forfaitaire aanmaankost van 7,50 € per aanmaning plus portkosten vanaf de 4e aanmaning per kalenderjaar.

Je hebt het recht om bijkomende informatie over facturen te vragen, een afbetalingsplan aan te vragen (wat wij mogen toestaan of weigeren) en om ontvangen facturen te betwisten. Hiervoor bezorg je ons binnen de 14 kalenderdagen een schriftelijk en gemotiveerd verzoek, waarna wij of de door ons aangestelde schuldinvorderaars de invorderingsprocedure tijdelijk opschorten volgens de wettelijke termijnen van Boek XIX WER.

§3 Voor factuurinvordering bij ondernemingen volgen we de wettelijke bepalingen inzake factuurinvordering bij handelstransacties, inclusief de bepalingen over verschuldigde in diens art. 5. Bij laattijdige of onvolledige betaling is er vanaf de vervaldatum van de factuur, van rechtswege en zonder voorafgaande kennisgeving of ingebrekestelling een forfaitair schadebeding verschuldigd, zijnde 10% van de hoofdsom met een minimum van 50,00 € plus forfaitaire administratiekosten ten bedrage van 12,50 € en eventuele bank-, port- en/of transactiekosten voor zover die van toepassing zijn alsook de desgevallende rechtsplegingvergoeding.

  1. Terugbetalingen & Wederkerigheidsbeding

§1 Indien je recht heb op terugbetaling, dan betalen we je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie had verricht, tenzij je uitdrukkelijk andere betaalgegevens bezorgt.

§2 Terugbetalingen gebeuren zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 30 dagen zonder toepassing van interesten, transactie- of administratiekosten.

§3 Conform art. VI.83 WER. 17° heb je als consument recht op gelijkwaardige vergoeding als wij onze verplichtingen niet nakomen. Ook jij mag ons de wettelijk bepaalde invorderingskosten van Wetboek XIX WER aanrekenen als wij onze betalingen aan jou niet correct zouden uitvoeren.

WEBSITE(S) & COOKIES

§1 Hoewel we ons inspannen om onze Websites correct en veilig te laten functioneren en up-to-date te houden, zijn we niet verantwoordelijk voor eventuele storingen, onbedoelde verspreiding van virussen of malware of kennelijke fouten.

§2 Als we informatie van partners, overheidsinstanties, verzekeraars of derden met je delen, is dat steeds indicatief zonder garantie op inhoudelijke correctheid. Je dient je, waar nodig, zelf te informeren bij bevoegde instanties.

§3 Je begrijpt en aanvaardt dat wij geen invloed of zeggenschap hebben over applicaties die we gebruiken voor onze dienstverlening en die beheerd worden door derde partijen, bijvoorbeeld voor het maken van online afspraken of het verwerken van online bestellingen en betalingen. Je beslist zelf om deze applicaties al dan niet te gebruiken en/of door te klikken naar websites van derde partijen.

§4 Onze Websites gebruiken cookies om je surfervaring te verbeteren, de inhoud van je winkelmandje op te slaan en voor promotionele doeleinden. Deze tekstbestandjes bevatten geen persoonlijke informatie en zijn enkel bedoeld om je Website bezoeken te faciliteren. Je kan cookies (al dan niet beperkt) toestaan of uitschakelen via je browser. Voor het volledige cookiebeleid verwijzen we naar https://www.opderozewolk.be/disclaimer of onze contactgegevens via dewelke je een kopie kan aanvragen.

PRIVACY, BEWAARTERMIJN EN INTELLECTUELE EIGENDOM

  1. Privacy policy

§1 Wij verzamelen en verwerken je gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Belgische wetgeving terzake. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang. We behandelen alle gegevens vertrouwelijk en delen deze niet met derden zonder jouw toestemming.

§2 Hoe en waarom we jouw gegevens gebruiken kan je nalezen in ons privacy beleid via https://www.opderozewolk.be/disclaimer, waarvan je ook een kopie kan aanvragen via onze contactgegevens.

§3 Je hebt recht op inzage en correctie van jouw persoonsgegevens, om bijkomende informatie over ons privacy beleid op te vragen en om je kosteloos te verzetten tegen het gebruik van gegevens voor direct marketing doeleinden. Hiervoor bezorg je ons een schriftelijke melding met voorlegging van een geldig identiteitsbewijs n.

  1. Bewaartermijnen & controles

§1 Volgens artikel 9 §6 van de nomenclatuur moeten zelfstandige vroedvrouwen hun dossiers ten minste vijf jaar, vanaf de laatste geattesteerde verzorging, bewaren. Dit is belangrijk naar RIZIV-controles toe. De wet van 22 april 2019 inzake de kwaliteitsvolle praktijkvoering in de gezondheidszorg (Kwaliteitswet) heeft echter een algemene bewaringsplicht voor de zorgverlener ingevoerd van minimum 30 jaar en maximum 50 jaar te rekenen vanaf het laatste intra- of extramurale patiëntencontact.

§2 Je bent verplicht om je volledige medewerking te verlenen en de nodige informatie te verschaffen indien wij een fiscale, juridische of RIZIV-controle ondergaan.

  1. Beeldopnames

§1 Je mag beelden en opnames maken tijdens je bezoek, maar niet van andere klanten, baby’s, aanwezigen of medewerkers zonder hun expliciete toestemming. Het filmen van onze medewerkers met verborgen camera’s (ook babycams) is ten strengste verboden.

  1. Intellectuele eigendom

§1 Alle documenten, beelden, teksten, ontwerpen en andere intellectuele werken ongeacht de vorm, die wij maken, weergeven of aanbieden blijven onze eigendom. Je mag deze niet zelf of met behulp van derden verspreiden, kopiëren, openbaar maken of op welke wijze ook gebruiken zonder onze toestemming.

RISICO’S & AASPRAKELIJKHEID

  1. Slaagkans & risico’s

§1 De vroedvrouw licht de aard, mogelijke resultaten, risico’s en kosten van Behandelingen/Begeleiding duidelijk aan je toe. Je mag op elk moment bijkomende informatie vragen of een Behandeling weigeren.

§2 Wij mogen vragen dat je een verklaring ondertekent om de aard van onze dienstverlening en daaraan verbonden risico’s expliciet te aanvaarden.

§3 Bij gynaecologie en bevallingen zijn complicaties nooit uit te sluiten. Wij zijn in geen geval aansprakelijk voor het al dan niet slagen van een behandeling of complicaties tijdens onze Diensten.

  1. Welzijn van het kind

§1 Als we verwaarlozing, kindermishandeling of gezondheidsrisico’s vermoeden mogen wij op eigen initiatief bevoegde instanties waarschuwen.

  1. Onze aansprakelijkheid

§1 Wij zijn enkel aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van een zware fout, kwaad opzet of onrechtmatige daad door M&M of onze medewerkers. Wij zijn niet aansprakelijk voor:

  • schade of letsels ten gevolge van foutief gebruik van bestelde Producten, foutieve toediening van geneesmiddelen of het niet respecteren van bijsluiters, handleidingen of zorginstructies;
  • indirecte gevolgschade zoals, doch niet beperkt tot: vandalisme, diefstal of verlies van persoonlijke bezittingen in de Praktijk, niet-toegekende uitkeringen door mutualiteiten en verzekeraars, …
  • eventuele complicaties tijdens onze Diensten of Behandelingen, die niet het gevolg zijn van een zware fout, bedrog of kwaad opzet door onze medewerkers.

§2 Heb je schade geleden waarbij je onze aansprakelijkheid vermoedt, dan moet je ons zo snel mogelijk schriftelijk in gebreke stellen waarbij je ons een redelijke termijn toestaat om een minnelijke oplossing voor te stellen.

§3 Onze aansprakelijkheid is steeds begrensd tot het bedrag dat onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering uitkeert voor het schadegeval in kwestie. Indien onze verzekering de schade niet zou dekken, dan is ze, zowel contractueel als buitencontractueel, beperkt in hoofdsom, kosten en intresten tot het bedrag incl. btw dat je ons betaalde voor geleverde Diensten en Producten in het dossier waarin de aansprakelijkheid wordt weerhouden.

§4 Je blijft gehouden tot betaling van facturen die niet rechtstreeks op een schade- of aansprakelijkheidsdossier betrekking hebben.

§5 Je vrijwaart ons van alle aanspraken door derden die voortkomen uit door jou gepleegde inbreuken op hun rechten. Je verwittigt ons ook onmiddellijk van elke aanspraak, verzoek of eis door derden die aan jou bekend wordt gemaakt.

KLACHTEN & GESCHILLEN

§1 Meld eventuele klachten zo snel mogelijk aan ons en minstens binnen de 14 dagen na je vaststelling ervan. We bevestigen de ontvangst van je klacht binnen de 30 dagen en behandelen deze zo snel mogelijk en naar best vermogen.

§2 Hoewel we verkiezen om klachten rechtstreeks met jou, in onderling overleg en via een minnelijke procedure te behandelen, mag je klachten ook overmaken aan de Federale ombudsdienst “Rechten van de Patiënt” van de FOD Volksgezondheid.

§3 Het Belgisch recht is van toepassing. Bij geschillen inzake de interpretatie of uitvoering van de overeenkomst zijn uitsluitend de (Belgische) rechtbanken van de plaats van de zetel van M&M bevoegd.

§4 Je aanvaardt dat analoge en digitale communicatie, back-ups en camerabeelden als bewijs kunnen dienen.

 

ENKELE HUISREGELS & PRAKTISCHE AFSPRAKEN

§1 Je dient het intakeformulier volledig en waarheidsgetrouw in te vullen en ons alle informatie te bezorgen die nodig is om onze Diensten of Product leveringen correct, vlot en veilig uit te voeren. Ook gegevens over je mutualiteit dien je ons tijdig te bezorgen, alsook geldige voorschriften van je arts.

§2 Je belooft bijsluiters, handleidingen en zorginstructies correct na te leven.

§3 Je zorgt ervoor dat onze medewerkers veilig en hygiënisch kunnen werken bij huisbezoeken, bijvoorbeeld door huisdieren af te schermen.

§4 Het 24/7 wachtnummer gebruik je enkel voor dringende vragen of zorghandelingen. Andere vragen stel je tijdens onze openingsuren of via digitale kanalen.

§5 Je verwittigt ons zo snel mogelijk als je niet of niet tijdig aanwezig kan zijn voor een gemaakte afspraak. We verwijzen in dergelijk geval uitdrukkelijk naar ons annulatiebeleid.

§6 Voor bezoeken in onze praktijk geldt dat:

  • je ons verwittigt in geval van elk ziektesymptoom bij jezelf, je gasten of je baby alsook over recente vaccinaties;
  • je in onze Baby Spa met maximaal 2 volwassenen aanwezig bent of ons vooraf toestemming vraagt om meerdere personen toe te laten;
  • je de hygiëneregels respecteert;
  • je telefoons op stil zet om andere aanwezigen niet te storen.

BIJLAGE: MODELFORMULIER HERROEPING

Om af te zien van een overeenkomst door dit formulier binnen de wettelijke herroepingstermijn terug te zenden.

 

Hierbij meld ik dat ik onze overeenkomst wens te herroepen:

 

Beschrijving artikel/dienst:                                                                                  

Besteld op datum:                                                                                              

Besteld via:                                                                                                       

Geleverd op datum:                                                                                           

Geleverd op adres:                                                                                            

Jouw naam:                                                                                                      

Jouw adres:                                                                                                      

Rekeningnummer voor eventuele terugbetaling:...................................................

 

Datum & Handtekening
(enkel indien je dit formulier via post verz

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

Word deel van onze community

Dringende vragen?

07u-24u/7 wachtdienst 02/899 49 44 Bereikbaar tussen 9:00 en 17:00 Buiten deze uren enkel voor urgente zaken aub

Intellectuele eigendom rechten voorbehouden aan BV M&M Projects Gobbelsrode 148 3220 Holsbeek